Bautura naturala antiinflamatoare

Turmericul, provenit din curcuma, este un condiment antiinflamator minunat. Are o nuanta de galben aprins, iar aroma lui este una inconfundabila (sincera sa fiu, are gust ca de mancare arsa cu prea mult boia).

Este un condiment perfect pentru accelerarea metabolismului, faciliteaza arderile grasimilor si este un minunat antiinflamator. Dupa cum spuneam, gustul condimentului nu este minunat, cel putin pentru mine. Asa ca am cautat o modalitate de a introduce turmericul in alimentatia mea, atunci cand este nevoie.

Am gasit pe Youtube informatii despre Golden Milk, care este o bautura facuta din lapte de soia/almonds/caju/etc + turmeric + alte condimente si am zis sa o incerc si eu.

golden-milk

Aici ma laudam pe Facebook ca ma asortez. 

Mie mi-a iesit perfect din prima incercare! Am luat lapte de orez sau lapte de soia sau lapte de cocos (nu mai stiu ce am folosit, dar astea sigur le aveam in casa si am tot facut cu fiecare din ele). Am pus lapte cam 250 ml (cat o cana), 2 linguri de turmeric (pentru o aroma mai usoara, puneti o singura lingura). Am adaugat o lingurita de scortisoara, 10 boabe de piper si am amestecat pana s-a incalzit  (nu fiert!).

Trebuie sa aveti mare grija ca pateaza in ultimul hal! Cel putin eu am frecat la blaturile din bucatarie vreo 3 zile dupa ce-mi faceam „doza” :))))) De preferabil, sa nu fiti lenesi ca mine si sa turnati frumos, incet, ca nu se intampla nimic in lume pentru 2 minute cat faceti asta. :)))

De ce recomand Golden Milk

Il recomand in primul rand pentru ca este natural. Sincer acum, m-am saturat ca de fiecare data cand am inflamatii sa fiu nevoita sa iau tot felul de pastile. Nu, acum nici nu o sa exagerez  daca as avea ceva grav, sa stau sa beau lapte o saptamana, in timp ce mor. :))) Dar este perfect pentru perioadele in care imunitatea este mai scazuta sau vreti sa faceti o mica detoxifiere.

Atentie: Aceasta bautura nu se face cu lapte de origine animala. Se face strict cu lapte din nuci, etc. Preferatele mele sunt cele de cocos, de almonds si cel de orez. Cel de soia in stare cat mai neprelucrata, poate avea un gust ciudat, ca de praf, care mie nu-mi place.

Facts about turmeric

  • S-au facut studii si se spune ca trumericul are proprietati antibacteriene si antifungice.
  • in India se foloseste pe post de vopsea textila.
  • Este indicat pentru indigestie, dureri de gat, raceli
  • Poate fi folosit ca dezinfectant pentru ranile superficiale si herpes
  • Hainele calugarilor hindusi sunt colorate cu pudra de turmeric

Puteti citi mai multe despre turmeric aici, aici si aici. Va las cu un video de pe Youtube in care este explicat cum se face acest lapte.

 

 

Voi ati incercat pana acum golden mlik? Ati incerca sa integrati pe cat puteti turmericul in alimentatia de zi cu zi? Si mai ales, mai stiti si alte remedii naturale din condimente minune?

Lasă un răspuns

